N. Security: Hacking

Ik heb in de meivakantie een Online CoderDojo hacklab georganiseerd, waarbij steeds 10 kinderen (leeftijd ongeveer 9-14jr; mediaan 11jr) afwisselend wat uitleg en een hack challenge kregen om de basis van web security te leren. T/m 31 mei 2020 kunnen zij ook meedoen met onze nationale hack challenge.

Wellicht dat (een deel) van dit materiaal ook nuttig is voor jullie.
Er staat ook een link naar hack challenges voor in de klas + uitwerkingen en tips van die challenges.

Overig materiaal gerelateerd aan Security:

Super Kevin, lijkt mij leuk om hier met de jeugd mee aan de slag te gaan! Is weer eens wat anders dan Scratch of Python. :grinning:

Dankjewel, ik ga er naar kijken, er zit vast veel interessants bij!

Ook leuk en bijpassend: een digitale prepper-workshop geven. Maak een digitale schoenendoos om na een digitale pandemie je digitale IK te herstellen en een mesh off-the-grid communicatienetwerk op te zetten. In samenwerking met Natuurkunde kun je ook nog testen of het zaakje EMP bestendig is. Vooraf even GoldenEye kijken.

Dag Kevin, mogen we dit materiaal in onze lessen gebruiken en met name de documenten die in de drive staan publiceren op de lesmateriaalsite van onze school www.steamobcelst.nl.

Uiteraard onder vermelding van auteur/bron etc.

1 like

Hoi Tommy,

Je mag alles wat ik gemaakt heb altijd gebruiken! Ik deel graag!

Ik raad ook de website hackchallenges.nl heel erg aan om te gebruiken ná de HackintheClass lessen. In deze studiewijzer staat hoe ik dit over mijn lessen verdeeld heb.

In dit document staan mijn leerdoelen.

Mocht je ook interesse hebben in toetsen, dan kan ik die je ook toesturen (maar die zet ik hier niet publiekelijk op het forum waar leerlingen ook bij zouden kunnen komen). Zo ja, mail even naar k.as [at] ashramcollege.nl