Informaticavo.nl verouderd?

Beste collega’s,

Vanochtend verscheen een offerte in mijn mail voor het lidmaatschap van informaticavo.nl. Mijn voorganger op school heeft hier een lidmaatschap voor genomen en ik heb dat tot nu toe aangehouden voor als ik het nodig zou hebben. Echter vraag ik me af of de website nog relevant genoeg is om contributie te blijven betalen, ook omdat ik het eigenlijk niet gebruik. Veel informatie die erop staat, is vrij oud en stamt uit de tijd van voor het nieuwe curriculum uit 2019. Vandaar dat ik me afvroeg of jullie het (nog steeds) gebruiken en wat je mening is over het aanbod aan lesmateriaal.

Met vriendelijke groet,
Mark

Beste Mark,
Ik herken je punt over de verouderde informatie op informaticavo.nl, en het kan soms lastig zijn om recente lesmaterialen of toetsen snel te vinden. Toch betaal ik mijn lidmaatschap omdat ik er nog steeds waarde uit haal.
Actuele informatie: De site houdt me op de hoogte van ontwikkelingen in ons vakgebied, en er gebeurt veel, zoals rondom curriculumvernieuwing en digitale didactiek.
Bruikbaar materiaal: Hoewel sommige onderdelen verouderd zijn, wordt er nog regelmatig nieuw materiaal toegevoegd dat ik in mijn lessen kan gebruiken.
Ondersteuning van collega’s: Het netwerk van collega’s zoals Frans Peeters is erg behulpzaam als je vastloopt. Je hoeft niet altijd zelf het wiel uit te vinden.

Ondanks de verbeterpunten blijf ik mijn lidmaatschap betalen, omdat ik er genoeg waarde uit haal.

Met vriendelijke groet,
Pieter

2 likes