Hoe zijn jullie docent informatica geworden?

Ik doe nu 4 vwo met E&M maar zou later docent informatica/maatschappijleer willen worden. Ik vroeg me dus af hoe jullie dat deden, docent informatica worden?

Hoi DaniĂ«l, ik ben via “zij instroom in het beroep” bij de UvA informatica docent geworden. Dat is een lerarenopleiding waarbij mensen met werkervaring een eerstegraadsbevoegdheid kunnen krijgen: Lerarenopleiding Zij-instroom in het beroep - Universiteit van Amsterdam

In jouw geval is dat minder relevant natuurlijk. Meer relevant voor jou zou zijn om de gewone lerarenopleiding te doen: Lerarenopleiding Lerarenopleiding Informatica - Universiteit van Amsterdam of Leraar Informatica worden - Vrije Universiteit Amsterdam
Je leest meer erover hier: https://www.ieni.org/docent-informatica-worden/

Al moeten de contactpersonen wel worden bijgewerkt, of lees je die e-mail nog steeds, @JasperDukers ?

1 like

Hoi Daniël,
ik ben gestart als student Gametechnologie bij Universiteit Utrecht en doorgestroomd naar de master Game and Media Technology. Hier kwam ik erachter dat ik niet blij werd van het continue achter een computer zitten en miste ik iets sociaals. Dus ik besloot om een zogehete “Educational Minor” te doen tijdens de master en zodoende had ik mijn tweede graads bevoegdheid.

Na het behalen van mijn master hoefde ik alleen nog een halfjaar mijn eerste graadsbevoegdheid te halen. Dit heb ik gedaan terwijl ik al werkte op een middelbare school.

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.

1 like

Hi Daniël,